Gezonde vegan shoarma, plus een kapsalon variatie

Snel, lekker, vegan, gezond en budget? Kan dat? Jazeker! Het is inmiddels een veel gemaakt recept in mijn huis. En het wordt graag gegeten door mijn dochter van 2, 7 en man! Meestal moedig ik aan tot zelf maken maar nu gebruik ik de vegan shoarma van Vivera. Deze is zo lekker en goed van smaak al, ik voeg alleen extra verse groentes toe. Het recept van gezonde vegan shoarma is voor 3 a 4 personen.

gezonde vegan shoarma

Tegenwoordig kan je ook volkoren pita broodjes kopen, dit is een gezondere keuze dan de witte gangbare. De smaak is iets anders maar wij vinden het inmiddels net zo lekker. En ze vullen ook veel meer. Deze keuze voor volkoren pita broodjes maakt het tot een gezonde vegan shoarma.

Let ook op met je sausjes. Er bestaan allemaal kant en klare sausjes, vegan en niet vegan. Gezond en niet gezond. Ik maak zelf mijn knoflooksaus met volle kwark Hierin voeg ik water, dille, peterselie, peper, zout en gedroogde knoflook en uienpoeder toe. Ik meng het naar smaak. Let op, dit is gezond maar niet vegan. Als pittige saus houden wij erg van de sriraccha saus maar dit kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik voeg nog wel eens verse koriander of peterselie toe.

Ingrediënten gezonde vegan shoarma

  • 2 pakjes Vivera shoarma
  • 2 paprika’s
  • Stuk komkommer
  • 2 rode uien
  • Sla (1 gebruik meestal 1 stronkje little gem)
  • Bij voorkeur volkoren pita broodjes
  • Knoflooksaus en sriracha of een andere pittige saus
gezonde vegan shoarma

Ik begin met alles snijden. De komkommer in halve plakjes. De sla in stroken en de ui in halve boogjes. Paprika snij ik vervolgens in dunne plakjes. Op een bord leg ik de gesneden sla, komkommer en 1/3 van de gesneden ui.

Ondertussen gril ik in mijn grote grillpan van Greenpan de pita broodjes en deze leg ik op een bord. Als ze afgekoeld zijn snij ik ze doormidden en ze openen vanzelf. Halve broodjes vind ik veel makkelijker vullen en eten.

In een grote hapjes pan doe ik beide shoarma verpakkingen, alle paprika en 2/3 van de gesneden rode ui. Bak het gaar. Ik vind het lekker als de gezonde vegan shoarma allemaal knapperig en gegrild is dus ik bak het flink op hoog vuur. Als je dit doet blijf erbij en roer regelmatig door.

Vul de halve broodjes met je saus, gezonde vegan shoarma, sla, komkommer en rauwe ui en eet smakelijk!

Extra recept gezonde kapsalon

Eigenlijk is dit recept zo goed als gelijk met de vegan shoarma! In plaats van pita broodjes, maak ik patat. Ik bak meestal ovenfrietjes en doe die in een bord. Hierop de gebakken shoarma met paprika en ui. Wat gesneden sla, komkommer en als extra strooikaas. Over dit alles doe je de knoflooksaus en sriracha. Klaar is je bordje met een gezonde vegan kapsalon! (Let op dat de kaas en knoflooksaus dan vegan zijn, anders is het vega)

gezonde vegan shoarma kapsalon
vegan shoarma
Footer1
Delen is enorm lief

Selena

Hoi ik ben Selena en met veel liefde deel ik mijn blogs en recepten op Good Mood Mama. Mijn digitale thuis vol happy vibes voor een good mood. Ik ben een mama van 2 meiden, werk met kinderen en heb 1001 interesses. Ik noem mezelf bewust omdat ik nadenk over alle keuzes die ik maak. Dat betekend soms wel en soms ergens niet ergens voor kiezen. Leuk om nu onderdeel te zijn als gastblogger hier.

Share

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.