Ervaring vakantie met Corendon vol emoties

Onze ervaringen van een vakantie met Corendon lopen nogal uiteen. Van teleurstellend tot meewerkend, mede door de toestanden omtrent corona.

Wel of niet op vakantie

In eerste instantie hadden wij een reis geboekt naar Fuerteventura naar een 4kids hotel. 2 weken All-Inclusive. Heerlijk daar waren we ook echt wel aan toe.Mijn man en ik hebben beiden een jaar eropzitten waar werkweken boven de 60 uur meer normaal dan uitzondering was.

Wij boekten onze vakantie dan ook al op 4 januari en onze ervaring van een vakantie met Corendon begon dan ook goed. We vinden het een duidelijke website waar we goed onze voorkeuren konden aangeven.

Maar toen kwam corona. Wel of niet op vakantie? was de vraag die steeds door ons hoofd ging. Toen duidelijk werd dat vakanties die al geboekt waren door zouden gaan besloten wij onze geboekte vakantie om te boeken.

Vakantie met Corendon omboeken

Corendon gaf klanten de mogelijkheid om 1 keer gratis de vakantie om te boeken. Wel moest je dan een andere luchthaven van aankomst boeken. Wij vonden het idee om op een eiland te zitten geen fijn vooruitzicht en boekten onze reis om naar een hotel aan de Spaanse kust nog steeds 4kids, maar ook met Aquafun!. In het ergste geval konden we dan in elk geval met de auto nog terug naar huis komen.

We belden en legden uit dat we onze vakantie met Corendon wilden omboeken. Dat was geen probleem en we werden goed geholpen. We kozen voor hotel Albir Garden.

Maar na 2 dagen voelde manlief onrust en ging eens kijken op de website van het hotel. Dom misschien dat we dat niet eerder hadden gedaan, maar de website van Corendon leek zo compleet.

Maar zo werd onze ervaring van een vakantie met Corendon, toch eentje met kritiek. De informatie van de website van het hotel was heel anders dan de website van Corendon deed vermoeden. We zouden naar een Aqua Fun 4 kids gaan, maar kregen 2 uur zwemmen in het waterpark en 3 uur zwemmen in het zwembad. Nu zijn dochterlief en ik nogal waterratten en aan 3 uur hebben we echt niet genoeg!

Voor het ontbijt en lunch kregen we 1 uur de tijd en voor het diner slechts 45 minuten. Ja je leest het goed, 45 minuten voor een diner, dat is nog sneller eten dan thuis! Dat was toch zeker geen vakantie! Constant op de klok moeten kijken, je eten naar binnen proppen en van te voren alles reserveren. Nee dank u!

Klantvriendelijk Corendon

In paniek belde ik met Corendon en legde de situatie uit. Er moest achter de schermen even overlegd worden, want sja we hadden al een keer gratis omgeboekt. Onze ervaring van een vakantie met Corendon werd gelukkig weer positief toen we groen licht kregen, al moesten we wel gelijk beslissen waar we dan naar toe wilden gaan.

We besloten om niet meer in Spanje iets te zoeken, omdat de coronamaatregelen daar gewoon extreem streng waren. Dus we gingen wat zuidelijker en leverden 2 dagen vakantie in, en kozen voor Auramar Beach in de prachtige Algarve van Portugal.
Hier waren de coronaregels zo dat we er mee eens waren, kinderanimatie en aan het strand. Onze vakantie met Corendon kon beginnen!

Dag minder vakantie met Corendon

De koffers stonden klaar de dag voor vertrek, en alles wat ontspannen. We hadden er enorm veel zin in en waren positief. Tot ik een mail kreeg om 4 uur ’s middags: Onze avond terugvlucht was geannuleerd door Transavia en we zouden 9 uur eerder terugvliegen.
Slik! Dat is geen leuk nieuws om te horen de dag voor vertrek, en al helemaal niet om dat zo even te moeten vernemen via de mail. We hadden al 2 dagen ingeleverd om naar het klantvriendelijke Portugal te gaan, en nu koste het ons nog een dag vakantie.

Ik mailde of daar nog iets aan gedaan kon worden. Het antwoord op de mail was kort en bondig:

Wij bieden helaas geen compensatie aan, omdat de vluchtschema’s ten alle tijden onder voorbehoud zijn van chartermaatschappijen.

Ik besloot om toch ook even te bellen met de klantenservice van Corendon en kreeg een vriendelijke dame. Ze had er alle begrip voor dat deze mededeling en manier communiceren niet leuk was. Ze kon er helaas ook niks aan doen, eventueel konden we 3 dagen langer blijven, maar dat zou ons 900 euro kosten. Say what?! Man alsof het allemaal maar niks is, de vakantie was al een rib uit ons lijf. Ja we hebben de luxe dat we op vakantie met Corendon kunnen, de pech dat we al zo vroeg hadden geboekt.. maar mijn humeur was verre van gezellig. Onze ervaring van vakantie met Corendon was in 1 klap weer een grote teleurstelling.

Ervaring vakantie met Corendon Auramar Beach Hotel

Ervaring vakantie met Corendon Auramar Beach

Afijn we hadden er uitgebreid over gepraat en besloten om er maar het beste van te maken. We hadden elkaar, gingen naar de zon en genieten zouden we!

De vliegreis verliep voorspoedig, al is dat best wel wennen met een mondkapje op de hele tijd en ook voor onze dochter om al die grote mensen met een mondkapje op te zien. Mijn tip —> neem vaak een slokje water!

Ervaring vakantie met Corendon Algarve

Ook de transfer verliep prettig en vol goede moed kwamen we aan bij Aurumar Beach resort in Albufeira.

Boos belde de dame terwijl ze ons incheckte met een collega. Het bed voor onze dochter stond niet klaar. Nu is dat niet onoverkomelijk en geen probleem, onze ervaring vakantie met Corendon leidde daar verder niet onder. We konden alvast naar onze kamer en hadden wel zin in een avondmaaltijd.

Comfortabele kamers?

kleine kamers auramar beach
Hier nog blij met haar bed, de volgende ochtend niet meer….

Op onze kamer aangekomen vroegen we ons af waar dat derde bed dan moest komen. Zo groot was het allemaal niet, ondanks dat er comfortabele kamers zouden zijn. Maar alles schoof gewoon wat opzij en de looppaden waren klein.

Na enige inspectie bleek ook de koelkast nog spullen te bevatten van de vorige gasten. De rieten stoelen zaten voor geen meter en op het balkon konden we niet zitten als de Airco aanstond binnen, want dan zouden we flauw vallen van de hete lucht die naar ons toe werd geblazen.
Het bed kwam, en na navraag ook 2 extra handdoeken. Een extra balkonstoel bleef uit.

All – Inclusive Restaurant

We fristen ons op en gingen naar beneden voor eten. Van te voren hadden we al gelezen dat er veel trappen zijn in dit hotel en daar is niks van gelogen. Maar geen probleem voor ons. In het restaurant mocht je zelf opscheppen, al waren plastic handschoenen en een mondkapje dragen wel verplicht bij het lopen en opscheppen.
Tafels en stoelen werd keurig en volledig schoongemaakt, en bestek en servetten zijn keurig voorverpakt. Later op onze reis leerden we dat dit in heel de Algarve zo wordt gedaan. Het uitzicht voorspelde al veel goeds .

Ervaring vakantie met Corendon Auramar Beach

Drinken moest je bestellen, en vaak even op wachten, maar werd aan tafel bezorgd. Het eten was simpel, maar goed bereidt. Wel viel de keuze ons wat tegen, met wat we eerder hadden meegemaakt in All-Inclusive resorts.

Na het eten zou er bingo zijn. Helaas was deze in het Portugees, en sja dan kun je dus niet mee doen. Morgen weer een dag..

Ervaring vakantie met Corendon geen beloofde kinderanimatie

Ervaring vakantie met Corendon Auramar Beach

Nou de nieuwe dag die kwam met weer een lichaam vol emoties en stress gevoelens. Onze ervaring van vakantie met Corendon ging constant alle kanten op. Want wat bleek.. “vanwege de situatie ” was er geen kinderanimatie, en de (kleine) speeltuin was gesloten. Onze dochter kon zwemmen. Nou dat zwemmen had ze wel nodig, want die nacht had ze zo slecht geslapen, alle houten spijlen had ze kunnen tellen op haar opklapbed. Mijn man testte het uit en was woedend!

Ervaring vakantie met Corendon Auramar Beach


We namen een afkoelende duik in een nog verder verlaten zwembad en zaten met smart te wachten op de Hostess van Corendon om ons beklag te doen. Het leek wel red onze vakantie!

We hadden juist een vakantie met kinderanimatie gekozen, onze dochter geniet nog maanden later van de liedjes van de kinderdisco en alle leuke dingen die ze met de kinderen doen. Daar betaalden we graag wat extra voor ook, maar dit sloeg alles.

De deur van de trap, tevens vluchtweg, zat vaak vast waardoor je weer naar boven met de lift moest. Geen veilig gevoel…

Ontevreden klanten

Veerle kwam, luisterde naar ons, maakte aantekeningen, belde met een collega, sprak met de receptie in het hotel en stelde ons gerust. Het ging goedkomen.

Een half uur later werd er een schuimmatras gebracht voor onder het dunne matras van onze dochter, die ondertussen in mama haar bed de nodige uren slaap inhaalde. De koelkast werd echter nog steeds niet schoongemaakt en ook een extra balkonstoel bleef uit. We werden teruggebeld door Veerle. We waren welkom in Alvor Baia en Corendon regelde de transfer voor ons. De volgende ochtend om 10 uur zouden we opgehaald worden.

We genoten die middag nog even aan het strand en pakten het weinige wat we hadden uitgepakt weer in onze koffers. Benieuwd wat onze ervaring van vakantie met Corendon ons verder zou brengen.

ervaring vakantie met Corendon goede chauffeur Algarve Portugal

We werden opgehaald door Drag, wat een superchauffeur bleek te zijn. Doordat hij enkele jaren in Amerika had gewoond sprakt hij vloeiend Engels en hij kon ons het een en ander uitleggen over de Algarve en regels in Portugal.

ervaring vakantie met Corendon dag Auramar Beach

Zo kwamen we erachter dat Auramar Beach vol zat met portugezen die met 50% korting daar verbleven en dat Alvor Baia een heel mooi hotel zou zijn.

Ervaring vakantie met Corendon naar Alvor Baia

Ervaring vakantie met Corendon naar Alvor Baia

Ohw yeah!! Wat een luxe en wat een mooi modern hotel is Alvor Baia Resort. Onze hotelkamer bestond uit 2 kamers en was zeker 3 keer zo groot dan ons verblijf in Auramar. Er was zelfs een ‘private door’, al was er boven in de muur wel een grote open ruimte, dus niet ‘geluidsdicht’ 😉 Maar WOW!!

We wisten niet hoe snel we onze koffers uit moesten pakken!
Ik zal in een aparte blog hier nog veel verder over schrijven, want anders wordt deze blog wel heel erg lang!

Onze vakantie met Corendon kon eindelijk echt ontspannen beginnen!

Ervaring vakantie met Corendon naar Alvor Baia

Lees hier onze verdere avonturen!

Footer1
ellen
Delen is enorm lief

ellen

Hoi Ik ben Ellen eigenaar van MamaScrapelle. Ik ben dol op nieuwe ervaringen zoals uitstapjes en nieuwe producten uitproberen. Mijn dochter uit 2013 en man testen graag met me mee. In het dagelijks leven sta ik 3 dagen per week op de leukste Montessori school van Den Haag. Ik ben 5 jaar gastouder geweest en heb dus veel ervaring met kinderen van alle leeftijden. In de tijd dat ik mij weet los te wurmen van een schermpje lees ik graag een boek. Samen met Selena beheren we een toffe boekenblog. www.stoerleesvoer.nl

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bericht reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.