Vakantiekilo’s raak je op deze manier makkelijk kwijt!

Na de zomer- en de kerstvakantie ben ik altijd zwaarder dan daarvoor. De vakantiekilo’s kwamen er bij mij altijd af door heel streng te diëten. Dit jaar had ik daar geen zin in en probeerde ik iets nieuws uit. Binnen een maand was ik drie kilo kwijt! Hoe ik dat heb gedaan? Ik vertel het je graag!

vakantiekilo's vakantie
foto gemaakt door nappy van pexels.com

Vakantiekilo’s erbij

Tijdens de vakantie wil ik niet letten op mijn eten. Een stukje kaas en worst met wijn gaat er bij mij altijd in. Ook gaan we vaker uit eten dan normaal. En dat ijsje bij die lekkere tent wil ik ook zeker proeven. Ik denk dat iedereen, vooral na de zomervakantie, wel wat kilo’s zwaarder is dan normaal. We noemen dat gekscherend vakantiekilo’s en willen er ook allemaal vanaf. Maar zo makkelijk gaat dat niet. Of toch wel?

Kies een leuk sportoutfit

Om mezelf te motiveren mocht ik een nieuw sportoutfit kopen. Eentje waar ik lekker in kan bewegen en die ook nog eens leuk staat. Ooit was ik een joggingsbroektype, maar dit jaar ben ik voor de sporttights gegaan. Een strakke sportlegging die echt heel lekker zit. Want zeg nou zelf, als het lekker zit beweeg je toch veel fijner? En dat is ook gelijk mijn eerste tip. Door meer te bewegen zorg je ervoor dat je de vakantiekilo’s er sneller af krijgt!

foto van pexels.com door Ella Olsson

Ga koolhydraatarm eten

Calorieën tellen zorgde er bij mij voor dat ik eigenlijk de hele dag door trek had. Ik viel wel iets af, maar baalde als ik toch iets teveel calorieën had gegeten dan “mocht”. Nu ben ik koolhydraatarm gaan eten en de vakantiekilo’s vliegen er vanaf. Binnen een maand was ik op gewicht en ik heb geen moment honger gehad! Je kan en mag een heleboel eten. Zelfs dat kaasplankje op zaterdag wordt niet geskipt. Je zal je verbazen wat je allemaal wel kan en mag eten.

Blij jezelf verwennen

Als ik tegen mezelf zeg dat ik helemaal niks meer mag eten qua snoep is de verleiding moeilijk te weerstaan. Daarom heb ik met mezelf afgesproken dat ik op verjaardagen gewoon mag genieten. Ik neem een lekker stuk taart en kies daarna voor de stukjes kaas in plaats van de chips. Door jezelf ook wat te gunnen kan je andere dingen makkelijker weerstaan. Ik denk dat het voor iedereen geldt, toch?

foto van pexels.com door Vlada Karpovich

Maak een plan!

Wat is je doel? Hoeveel vakantiekilo’s wil je kwijt en in welk tijdbestek wil je dat voor elkaar krijgen? Gun jezelf wel die tijd, want in een maand tijd raak jij echt geen 10 kilo kwijt. Wees dus realistisch. Beschrijf vooral hoe je dit wil aanpakken. Wat ga je doen qua beweging? En hoe ga je om met je voeding? Kies iets waarvan je zeker weet dat je het vol gaat houden. Doel behaald? Beloon jezelf. Vooral dat laatste is erg belangrijk.

Zeg maar dag, vakantiekilo’s

Nog even in het kort. Beloon jezelf met een nieuw sportoutfit. Je bent immers van plan om goed met je lijf om te gaan. Maak daarna een plan. Kies een manier (of dieet) van omgaan met je voeding. En ga daarna lekker veel bewegen. Ikzelf ben al drie kilo kwijt in een maand tijd en geniet nog steeds van feestjes. Jij kan dit ook. Laat je weten hoeveel van de vakantiekilo’s jij al kwijt bent? Samen kunnen we dit!

Footer3
Delen is enorm lief

Joyce

HI, Ik ben Joyce en moeder van twee schatten van kinderen. Mijn zoon is geboren in 2014 en mijn dochter hebben we in 2017 mogen verwelkomen. Onze zoon is hoogsensitief en heeft extreme faalangst. Dankzij hem ben ik nu een expert op dat gebied. Als juf op de basisschool maak ik van alles mee. Kleuter tot groep 8, ik heb ze allemaal gehad. Ik vind het heerlijk om naar mijn werk te gaan en verveel mij geen dag.

1 Response

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.