Skip to Content

Creatief Bijbels dagboek – Bijbels dagboek en journal in één voor meisjes

Creatief bezig zijn is een fijne manier om te ontspannen. Zelf vind ik het het super tof om dit te combineren met mijn geloof. Sinds kort is er ook een super leuk creatief Bijbels dagboek voor meiden. Speciaal voor meiden tussen de 8 en 12 jaar gemaakt. Een super leuk cadeau voor een rapport of voor de zomervakantie. Het boek heeft 40 dagen, stel je gaat elke dag een bladzijde doen dan heb je hem in de zomervakantie uit. Je kunt ook een andere tijdsinvulling geven eraan. De keus is aan jou natuurlijk.

Creatief Bijbels dagboek - voorkant

Creatief Bijbels dagboek

Het creatief Bijbels dagboek is een vrolijk, roze met paarse journal met 17 verhalen erin. Deze zijn verdeeld over verschillende thema’s. In totaal vind je 40 creatieve opdrachten bij de verschillende thema’s. Elke dag is hetzelfde ingedeeld met links een Bijbeltekst en overdenking en rechts iets om mee aan de slag te gaan. Daarnaast is er ook ruimte om te schrijven waar je voor wilt bidden. Zin om nog meer creatief bezig te zijn? De linker bladzijde kun je nog mooie maken door alles dat wit is in te kleuren. Je gaat er zo ook nog eens extra mee aan de slag op een creatieve manier.

De thema’s die je kunt vinden in het creatief Bijbels dagboek zijn:

  • Gods liefde
  • Prijs God
  • Wees dankbaar
  • Vertrouw op God
  • Wees niet bang
  • Groei in kracht
  • Wordt als Jezus
  • De toekomst tegemoet

Welke opdrachten zijn er in het boek

Niet alle opdrachten in het creatief Bijbels dagboek zijn hetzelfde. Wel zijn ze allemaal voor meisjes tussen de 8 en 12 jaar. Je vindt verschillende soorten woordzoekers, puntjes verbinden en letters op de juiste plaats zetten bijvoorbeeld. Er zit zelfs een ‘mobiel’ in waarop je een berichtje aan God kunt schrijven. Hoe leuk dat het echt super passend is bij deze tijd. Ook is er aandacht voor gevoelens zoals je ergens zorgen over maken. Dit kun je dan opschrijven en/of tekenen in een wolkje en erna kun je een gebed schrijven waarin je God vraag om je te helpen en je zorgen weg te namen. Mooi om dit al zo bespreekbaar te maken.

Wat vind ik van het creatief Bijbels dagboek?

Ik hou van dagboeken, zeker voor kinderen. Een Bijbel kan nogal overweldigend zijn omdat hij vrij dik is. Met een Bijbels dagboek lezen ze stukken uit de Bijbel, krijgen daar direct een overdenking bij en kunnen hier ook nog creatief mee aan de slag. Vooral dat laatste vind ik erg leuk. Een heerlijk moeder-dochter moment om samen creatief aan de slag te gaan. Zo kun je eerst kijken wat je dochter ervan vind voordat je een journalbijbel aanschaft/geeft.

Je kunt het creatief Bijbels dagboek op verschillende manieren gebruiken. Je kunt natuurlijk alle dagen achter elkaar doen. Elke dag maak je 1 opdracht en heb je dus twee pagina’s die je kunt inkleuren/invullen. Dan ben je na 40 dagen klaar met het boekje. Je kunt ook 1 dag in de week (bijvoorbeeld elke zondag) samen een creatief moment maken. Samen als gezin of 1 op 1 met je dochter alleen aan de slag gaan met de Bijbel. Zelf kun je dan het boek creatief de Bijbel door gebruiken. Dan ben je niet helemaal gelijk klaar (daar zitten er zo’n 70 in), maar wel samen bezig. Je kunt hem ook meenemen naar de Kerk om voor de dienst te maken. Of gewoon erbij pakken wanneer er behoefte aan is. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt kiezen wat bij jou past.

De toekomst tegemoet

Verschillende manieren om creatief met de Bijbel aan de slag te gaan

Ik noemde hierboven al het boek creatief de Bijbel door om samen met je dochter aan de slag te gaan. Maar er zijn meerdere boeken die je hiervoor kunt raadplegen. Je hebt het boek creativiteit met de Bijbel bijvoorbeeld, deze is tweedehands nog te krijgen. Geef kleur aan je Bijbel, een kinderbijbel met ruimte om zelf te tekenen en in te kleuren. Of de Crea Bijbel voor kinderen, ook deze is er alleen nog tweedehands. Natuurlijk Creatief Bijbels dagboek. Er zijn ook kleurboeken met christelijke teksten. Ook voor kinderen zijn er kleurboeken of knutselpakketten te koop. Kijk daarvoor bij de wonderwolk, voor de onder en middenbouw van de basisschool.

Creatief Bijbels dagboek - achterkant

Specificaties

Auteur: Jacob Vium-Olesen | Uitgeverij: Jongbloed media/ Ark media | Eerste uitgave: 12 mei 2023 | ISBN: 9789033834455 | 96 pagina’s | Meer informatie bij je lokale boekhandel of klik hier voor bol.com

Lees ook deze blogs

footer 8
Delen is enorm lief

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.