Vakantiebeurs met kinderen

Zondag 19 januari 2020 hebben we de vakantiebeurs met kinderen bezocht met 2 gezinnen. Wij zijn vooral geïnteresseerd in verre reizen en onze vrienden in reizen binnen Europa en camping reizen. Uiteraard is er voor de kinderen voldoende te doen zodat ook zij een leuke dag hebben, terwijl de ouders informatie kunnen krijgen bij de vele reisaanbieders.

Bij binnenkomst ontvangen de twee meiden van 9 jaar een kidspaspoort. Hierin staat een kinderroute over de vakantiebeurs. Via de route zijn leuke activiteiten voor de kinderen te doen. Voor elke activiteit ontvangen zij een sticker en zo komt het paspoort vol. De eerste activiteit is een pasfoto laten maken die voorin je paspoort wordt geplakt.

Activiteiten voor kinderen op de vakantiebeurs

De kleine zeilcursus is heel aantrekkelijk maar slaan we even over. Wij beginnen met een kopje koffie en de meiden besluiten hun eigen route te lopen en gaan op pad. Af en toe treffen we elkaar en vertellen ze wat ze allemaal al hebben gezien en gedaan. Er worden diverse foto’s gemaakt waarbij je verkleed op de foto gaat en kans kan maken op een reis. Ook is er een henna tekening op de handen gezet, marshmallows geroosterd, een ritje in het reuzenrad gemaakt en nog even in de tent gekeken naar de mascottes van de diverse parken. Ook was er een regen aan Awards, welke namens Kids vakantiegids werd uitgereikt door Kaj van der Voort.

Wat een aanbod

Uiteraard komen we niet alleen voor de kinderen op de beurs, we komen ook voor het enorme aanbod in reizen. Waar wil je naar toe, blijf je in Europa of wil je een verre bestemming. We beginnen in de hal waar Noorwegen, Zweden, Finland en Lapland onze aandacht trekken. Onze vrienden kijken bij het aanbod in Noorwegen en dan naar campings of leuke hutjes die je kunt huren. We zien prachtige foto’s van steden maar ook natuur. Uiteraard ontkomen we niet aan het Noorderlicht. Dat is toch nog wel iets wat op m’n verlanglijstje staat.

vakantiebeurs met kinderen

Tropische bestemmingen

Goed, we lopen door naar de tropische bestemmingen waar je je waant in het Caribische gebied. Braziliaanse danseressen, tropische muziek en bijpassende hapjes en drankjes maken het plaatje compleet. We pakken wat folders mee van de Belize wat me een interessante bestemming lijkt en Costa Rica lonkt ook naar ons vooral omdat beide zeer kindvriendelijke bestemmingen zijn.

Azië en Afrika

Door naar de volgende hal op de vakantiebeurs met kinderen, waar we uiteindelijk voor kwamen. Azië en Afrika. Ooit hebben we onze dochter belooft naar Afrika te gaan als zij klaar is met de lagere school. Zij herinnert ons dat dit volgend jaar toch echt zo is en gaan dus informatie verzamelen waar dan naar toe te gaan.

Na wat stands bezocht te hebben komen we bij Tanzania. Hier kan een goede combinatie worden gemaakt met het aan de overkant gelegen eiland Zanzibar. Safari is natuurlijk ons hoofddoel maar de cultuur en de Kilimanjaro horen ook bij zo’n bijzondere reis. We hebben aardig wat informatie gekregen en genoeg folders en lopen naar Azië. Kon het maar echt zo makkelijk dan was de keuze snel gemaakt.

Bij Azië zijn Thailand, Indonesië en Maleisië ruimschoots vertegenwoordigd. Deze landen hebben we al eens bezocht en zijn nog steeds landen waar we graag naar toe zouden gaan. Wij zoeken naar China maar helaas is dit land niet op de vakantiebeurs vertegenwoordigd. Tibet en Nepal en zelfs Taiwan zien we wel.

Eten en drinken

De voeten beginnen we aardig te voelen. Tijd voor een hapje. We zoeken een plekje op het Azië terras en nemen allemaal lekkere hapjes. Saté, rijst met zoetzure kip en natuurlijk loempia’s ontbreken niet.  Na deze uitgebreide lunch lopen we nog even rond, gaan we in de businessclass stoel zitten van Turkish Airlines en moeten de meiden nog wat stickers verzamelen voor in het paspoort.

vakantiebeurs met kinderen

We lopen we even langs de stand van Saalbach Hinterglemm (Oostenrijk) omdat we hier al meer dan 25 jaar komen en we de meneer van de VVV even gedag willen zeggen. Ineens krijgen we De Duitse bierstube in zicht. Lekker even zitten. Een klein biertje en een wijntje hebben we wel verdient. We komen nog wat bekenden tegen en besluiten dat we genoeg hebben gezien.

Tevreden naar huis na een bezoek aan de vakantiebeurs met kinderen

Mag ook wel want inmiddels is het 16:30 uur (we waren er om 10:30 uur) en om 17:30 uur sluit de vakantiebeurs. Wat een dag en wat veel informatie tijdens ons bezoek aan de vakantiebeurs met kinderen. Iedereen heeft genoeg ideeën opgedaan en zelfs meer dan dat. Onze conclusie is dat ons wensenlijstje weer aardig is aangevuld met prachtige reizen. Nu nog even de loterij winnen. De vakantiebeurs met kinderen bezoeken is ons in elk geval goed bevallen.

vakantiebeurs
Delen is enorm lief

Esther

Mijn naam is Esther, 44 jaar, dit jaar 19 jaar getrouwd, moeder van Rosalie 8 jaar en woonachtig in De Lier. We bezoeken regelmatig musea in Nederland en we houden van reizen.