Sunparks Kempense Meren – een weekje op vakantie in Mol

Afgelopen voorjaarsvakantie zijn wij er lekker een weekje tussenuit gegaan. We gaan graag naar bungalowparken, en de keuze is deze vakantie gevallen op Sunparks Kempense Meren in Mol, net over de grens in België. Heerlijk een week met het gezin!

sunparks mol zwembad

Een week naar Sunparks Kempense Meren

Wij gaan er graag op uit met ons gezin. Dagjes naar een pretpark, uit eten of andere leuke dingen doen wij regelmatig (of zeg maar vaak….). Ook gaan we graag weekendjes weg of op vakantie. We kiezen dan eigenlijk altijd voor een vakantiepark met bungalows, waar veel faciliteiten zijn.
Deze vakantie hebben we echt in dubio gestaan. Wat zullen we gaan doen? We hebben toch de beslissing genomen om carnaval nog maar even over te slaan dit jaar en zijn daarom gaan kijken voor een week op een bungalowpark. Maar dat was nog niet makkelijk… heel veel bungalowparken waren al helemaal vol geboekt, of de prijzen waren echt bizar hoog. En toen viel mijn oog op Sunparks Kempense Meren in Mol. Als kind ben ik hier een aantal keren met mijn ouders geweest, en ik heb het daar altijd erg leuk gevonden. En nu dus, vele jaren later, ben ik er geweest met mijn eigen gezin!

bungalow Sunparks Kempense Meren in Mol een leuk vakantiepark, net over de grens in België. Sunparks Mol zwembad prijs. Een reisverhaal met foto's

De huisjes op Sunparks Kempense Meren

Sunparks is een groep vakantieparken in België. Een beetje vergelijkbaar met andere ketens hier in Nederland, zoals bijvoorbeeld CenterParcs, Roompot of Landal. Wij zijn deze vakantie voor een basic type huisje gegaan, het zogenaamde ‘select vakantiehuis’. En dat huisje heeft ons echt wel heel erg verrast! De inrichting is inderdaad vrij basic. Zo heeft het huisje geen vaatwasser en een vloer met vloertegels. Maar het huisje is echt ontzettend ruim! Vooral de plekken waar de ruimte belangrijk is, daar was er voldoende plek. Denk aan ruime slaapkamers, een flinke zitkamer en voldoende ruimte op de badkamer.

En wat ik ook altijd erg prettig vind: veel opbergruimte. Vaak kom ik in een bungalow, en dan gaan we eerst even de kastinhoud van de keukenkastjes herschikken, zodat er plek is voor je levensmiddelen. Dat hoefde hier niet, er was plek zat! En ook op de badkamer was er voldoende plek om je spullen op te bergen. Daarnaast was onze bungalow ontzettend schoon. En dat is misschien nog wel het belangrijkste!

Op ontdekking op het park

Eenmaal geïnstalleerd in ons huisje zijn we op ontdekkingstocht gegaan. Toen we de plattegrond van Sunparks de Kempense Meren zagen schrokken we even, want we zaten bijna helemaal achteraan op het park! Gelukkig bleek het al wandelend mee te vallen. Vanaf ons huisje was het één rechte weg langs de grote plas naar het overdekte centrum van het vakantiepark. In die plaza zit alles onder één dak: de informatiebalie, een buffetrestaurant, pizzeria, snackbar, café-restaurant, winkeltjes en een kidsclub. Ook is daar de ingang van het subtropisch zwembad te vinden. En toen mijn kinderen eenmaal het zwembad hadden gezien, was de eerste activiteit van onze vakantie ook duidelijk: zwemmen!

plaza Sunparks Kempense Meren in Mol een leuk vakantiepark, net over de grens in België. Sunparks Mol zwembad prijs. Een reisverhaal met foto's

Sunparks Mol zwembad prijs

Het zwembad op Sunparks de Kempense Meren is een subtropisch zwembad. Heerlijke aangename temperaturen dus! Er zijn voldoende zitplekjes. Nu mijn meiden allebei al hun zwemdiploma’s in de pocket hebben, vind ik dat zelf wel heel fijn, kan ik af en toe lekker even aan de kant zitten met een boekje. In het zwembad is voldoende te beleven! Er is een groot golfslagbad. Als de olifant begint te trompetteren, komen mensen uit alle hoeken van het zwembad aangesneld, want dan kan de pret beginnen! Er is ook een kinderbad, 2 bubbelbaden, een stroomversnelling en een buitenbad.

En natuurlijk zijn er glijbanen! Een klein glijbaantje, een familieglijbaan en 2 grotere glijbanen. En die gingen verrassend snel! De ene glijbaan is heel donker, dus je ziet niet zo goed welke kant je op gaat, en dan gaat het ook nog eens enorm hard. Zo hard zelfs, dat beide dochters hier een keer flink hun hoofd hebben gestoten tijdens hun glijpartij. Gelukkig waren er behulpzame badmeesters, die het met een pleister weer op wisten te lossen. En dan is er nog een wildwaterbaan. Vooral hier hebben mijn meiden zich deze week uren kunnen vermaken!

Ik kreeg wat vragen over de Sunparks Mol zwembad prijs. Een dagticket is 20,50 per persoon en een avondticket is 14 euro. Voor de locker heb je een muntje van 1 euro nodig.

Wildwaterraften en andere activiteiten

Voor kinderen wordt er op Sunparks de Kempense Meren ook veel georganiseerd. Denk aan lasergamen, koekjes bakken, knutselen of aquagym. Maar de tofste activiteit was toch wel het wildwaterraften. Voorzien van helm en plankje mocht er na sluitingstijd, onder begeleiding van de wildwaterbaan gebruik gemaakt worden. En dat was wel echt supercool! Zeker een aanrader als je ook naar dit park gaat.
Verder hebben we ook nog meegedaan aan een familie quiz, dat was ook erg leuk georganiseerd. En mijn meiden hebben meegedaan met knutselen, koekjes bakken, kinderbowlen, aquagym en bungee-trampolinespringen. Een vol programma dus!

Wandelen in de omgeving

Wij hadden het geluk dat we deze week fantastisch weer hadden! Geen spatje regen, en alle dagen een prima temperatuur en zelfs een zonnetje. Heerlijk weer om te wandelen in de omgeving van het vakantiepark. Vanaf Sunparks de Kempense Meren begint een wandelroute van 7,8 kilometer rondom de waterplas waaraan het park ligt. Deze plas heet het ‘Rauwse Meer’. Wij hebben deze wandeling met het gezin gemaakt. Leuk om zo ook iets meer van de omgeving te zien dan alleen het vakantiepark zelf. De omgeving is afwisselend, en dit is dus een fijne route om te wandelen als je daar bent.

Eten en drinken op het park

Hoewel je in het huisje prima kunt koken, kun je ook op het park zelf iets eten. Wij zijn één avond wezen eten in het buffetrestaurant. Wat ik heel leuk vond, was dat er echt een aantal dingen op het buffet te vinden waren, die je hier in Nederland niet zo snel tegen zou komen in een buffetrestaurant. Er was voldoende keuze en we kregen van het personeel te horen dat het menu eigenlijk elke avond anders is, zodat je niet elke avond hetzelfde hebt, als je hier meerdere keren naartoe gaat.

We zijn ook nog een keer ’s ochtends in het restaurant wezen ontbijten. En dat was ook fijn, vonden wij zeker een aanrader. Mocht je meer zin hebben om eten te halen, kun je ook terecht in de pizzeria of snackbar. In het café-restaurant kun je ook een hapje eten. Wat ik daar wel jammer vond, is dat er niet gewoon standaard een menukaart op alle tafeltjes ligt, hier moet je dus om vragen. Wij zaten dus net aan onze koppen chocomel en thee, toen we zagen dat mensen aan de andere tafeltjes ook andere dingen hadden die we wellicht nog wel liever hadden gehad. De keer daarna hebben we dus maar zelf om zo’n kaart gevraagd, en daarna dus een uitgebreide keuze kunnen maken.

Buffetrestaurant op Sunparks de Kempense Meren

Onze ervaringen met Sunparks de Kempense Meren

Wij hebben deze week een fantastische week gehad! Vooraf wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten, omdat ik soms wel wat wisselende reviews las over Sunparks de Kempense Meren. Natuurlijk zijn er altijd dingen die voor verbetering vatbaar zijn, maar het is absoluut een park waar je je met een gerust hart een hele week kunt vermaken.
Ons huisje was ruim, schoon en netjes. Vooral het zwembadpersoneel was ontzettend vriendelijk en het zwembad was gewoon geweldig. En daarnaast heb je ook nog eens veel activiteiten op het park en een mooie omgeving.

Sommige dingen kunnen dan wel weer net wat beter. Zo werken de huisjes met een keycard. Die van ons was fout ingesteld, waardoor wij maandag ineens niet meer in ons eigen huisje konden. Vervolgens moet je dus met je kaart naar de receptie, om deze opnieuw in te laten stellen, maar daar hebben we wel meer dan een half uur in de rij moeten staan. Tja… dat is minder handig, maar kan gebeuren. De prijzen in de supermarkt zijn vrij hoog, en kloppen ook vaak niet. Zo kwamen we bij de kassa aan met een verpakking van 3 paprika’s, die €3,49 zou kosten. Deze bleek bij de kassa 5 euro te zijn. Maar al met al zijn wij super tevreden over dit park, en zouden we er zeker nog wel eens naar terug gaan!

Ben jij al weleens in Sunparks de Kempense Meren geweest? Of heb je echt een mooi bungalowpark wat je ons wil aanraden? Laat het zeker weten!

mol zwembad

Lees ook deze blogs

Kelly
Delen is enorm lief

Ik ben Kelly en ben moeder van 2 dochters uit 2011 en 2014. Ik ben getrouwd en woon in Den Bosch, waar ik ben geboren en getogen. Inmiddels ben ik alweer ruim 18 jaar werkzaam in het onderwijs, waar ik juf van de kleuters ben. Dit is iets waar ik elke dag enorm van geniet! Daarnaast ben ik samen met mijn man de trotse eigenaar van Mini & More, een webshop in outlet merkkleding. Deze 2 banen naast elkaar is eigenlijk een meer dan fulltime baan, maar ik vind het echt superleuk om te doen!