Jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle – een blog met een persoonlijke noot

Het is nu 1 januari als deze blog online komt, een jaar is weer voorbij. Een heftig jaar voor mij persoonlijk met een pittige burn-out waar ik nog steeds uit aan het klimmen ben. Ik ben op de goede weg, maar die weg is nog lang en daar komen nog heel wat hindernissen bij die genomen moeten worden. En dat is goed. Ik weet en voel inmiddels dat ik hier sterker uit ga komen. Maar makkelijk is het niet. Een leuke studie, een geweldige baan, en twee superleuke blogs waarvan alles opeens stil kwam te staan. Tijd voor een jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle.

valkuilen bij burn-out

Een slechte start

En zo zat ik opeens thuis. De gordijnen dicht, apathisch op de bank een beetje tv kijken en voor me uit staren. De laptop bleef dagenlang dichtgeklapt en het zag er somber uit voor MamaScrapelle en StoerLeesVoer. Mailtjes werden niet meer beantwoord en mijn telefoon slingerde ergens in huis. Ik had geen puf, geen zin en huilde erom. Ik kroop in een schulpje en probeerde me zo goed mogelijk overdag op te laden zodat mijn dochter er zo min mogelijk last van had. Op het schoolplein stond ik in een hoekje om maar zo min mogelijk gezien te worden door andere moeders. Aan de ene kant wilde ik graag een praatje maken, aan de andere kant wist ik niet wat ik moest zeggen.

Super blogteam

Gelukkig heb ik een super blogteam. Waar ik immens dankbaar en trots op ben. Vooral Selena was mijn reddende engel. Achter de schermen deed zij al veel op de social media en foto’s maken. Maar ze nam zonder morren nog veel meer taken op zich. Het blogteam wist zich onder haar begeleiding te redden en te professionaliseren in WordPress en binnen een maand kon iedereen zijn eigen foto’s uploaden, blogs nog beter planklaar maken en ik hoefde als bosslady van de planning alleen nog maar te beslissen wanneer welke blog online kwam. Zonder hun was MamaScrapelle niet geworden waar we nu zijn. Een blog met maar liefst 45.000 unieke bezoekers per maand en dagelijks 2 nieuwe blogs online!
Nieuw dit jaar is dat we met het team meerdere keren hebben samengewerkt met handige lijstjes maken voor onze volgers. Daarover zo meteen meer.

jaaroverzicht 2021 mamascrapelle

Jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle

In 2021 mochten wij maar liefst 368.000 unieke bezoekers ontvangen. Wow wat zijn wij trots dat wij zoveel mensen hebben mogen inspireren met onze uiteenlopende blogs. Vele spellen werden gespeeld, films bekeken, uitstapjes getest en recepten geproefd. Maar we schrijven over zoveel meer zoals opvoedtips en tips voor in en om het huis. Allemaal het vermelden waard in dit jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle.

Maar de favoriete blogs blijken toch wel de verlanglijstjes te zijn voor de kinderen, die blogs staan steevast in de meest gelezen blogs die je altijd rechts in de sidebar kunt vinden.

top tien

Top tien best gelezen blogs 2021

Begin januari maakten wij met het blogteam een blog met 100 online activiteiten met kinderen. Met een team vol moeders en leerkrachten vulden wij deze lijst met veel plezier om andere leerkrachten en ouders te inspireren. Die blog liet onze bezoekcijfers torenhoog vliegen in januari. Tijdens die eerste lockdown van 2021 werd deze blog maar liefst 19.000 keer bekeken, alleen al in januari dus. Daarna kwamen er meer gezamenlijke blogs als tips om thuis lezen leuk te maken, tafels oefenen, lesideeën met Duplo en tips om tot spel te komen. Maar we hebben nog vele andere blogpareltjes in de categorie coronacrisis.

Tijd voor een top tien best gelezen blogs in dit jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle. Waarbij de inspiratie voor cadeautjes voor kinderen behoorlijk opvalt.

1. 100 online activiteiten met kinderen, werd maar liefst 32200 keer bezocht
  2. Verlanglijst voor 9 jarig meisje, werd maar liefst 12125 keer bezocht
  3. Verlanglijst voor 6 jarig meisje, werd maar liefst 12000 keer bezocht
  4. Verlanglijstje voor 7 jarig meisje, werd maar liefst 9835 keer bezocht
  5. Verlanglijstje voor 3 jarig meisje, werd maar liefst 8740 keer bezocht
  6. Coronaproof babyshower, werd maar liefst 8620 keer bezocht
  7. Verlanglijstje voor 5 jarig meisje, werd maar liefst 8280 keer bezocht
  8. Verlanglijstje voor 8 jarige jongen, werd maar liefst 6225 keer bezocht
  9. Pijnlijke kalknagel verwijderen, werd maar liefst 5930 keer bezocht
  10. 26 tips om thuis tafels te oefenen, werd maar liefst 5350 keer bezocht

Andere blogs die deze top tien net niet hebben behaald en die niet onder verlanglijstjes horen zijn:

Coronaproof traktaties, Kerstspeurtocht , Het leed dat steenpuist heet en voorhoofdsholteontsteking

Blijkbaar was er naast het leed van een virus ook nog veel ander lichamelijk leed 😉

Overigens heeft Selena een superhandig blogoverzicht geschreven met al onze verlanglijstjes voor kinderen en volwassenen en themalijstjes. Het kijken waard als je op zoek bent naar cadeautjes voor kinderen, maar ook voor volwassenen!

Jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle team update

Dit jaar zijn er in het blogteam een paar veranderingen geweest. Zo is mijn eerste gastblogger Delicia gestopt met bloggen voor MamaScrapelle en StoerLeesVoer. Als alleenstaande moeder trok zij op tijd aan de bel om even rust in haar privéleven te krijgen. Ook hebben we afscheid genomen van Rosalie en Elias. Beiden zijn naar de middelbare school gegaan waar nieuwe avonturen hun vrije tijd opslokten. Esther heeft het bloggen even op pauze gezet omdat zij druk is met de beddenzaak die zij van haar vader heeft overgenomen.

Elles, Chantal en Tanja zijn dit jaar iets minder gaan bloggen vanwege privéomstandigheden, net zoals ikzelf natuurlijk. Voor ons allemaal is het bloggen een hobby, die soms een beetje uit de hand loopt. In het team hebben we een grote regel, privéomstandigheden gaan altijd voor. Als het kan helpen we elkaar door dingen over te nemen. Boven alles gaat het om de blogpret. Blogs willen we kwalitatief goed schrijven en daar heb je een leeg hoofd en energie voor nodig.

In dit jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle horen natuurlijk ook onze nieuwe bloggers die we in 2021 hebben mogen verwelkomen. Emy blogt al een tijdje voor StoerLeesVoer en heeft nu ook haar eerste blog voor MamaScrapelle geschreven. We zijn benieuwd naar al het leuks wat er nog van haar hand gaat komen.
Ook Mandy begon met bloggen bij StoerLeesVoer, maar heeft ook een paar leuke dingen mogen reviewen voor MamaScrapelle. Zij heeft ook haar eigen blog waar zij over haar autisme blogt.

En dan hebben we Anouk die met haar zoon Mels flink wat reizen maakt en leuke dingen beleeft waar ze over schrijft.

Vaste Kern Blogteam MamaScrapelle

En dan blijft de vaste kern van het blogteam over in dit jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle.

Ook dit jaar zijn de meeste blogs geschreven door mijn rechterhand Selena. Ondertussen een echte vriendin die ik dit jaar eindelijk in het echt heb mogen ontmoeten bij het blogger by nature event waar we 2 nachten hebben gelogeerd. Selena heeft dit jaar onder andere heel veel dvd’s gekeken, games gespeeld en heel wat recepten gedeeld.

Lianne heeft onder andere met haar orthopedagogische kennis heel wat blogparels aangeleverd die ouders helpen in de opvoeding van hun kinderen in al deze corona-ellende. Een fijne aanwinst voor de serieuze onderwerpen des levens.

Kelly heeft onder andere heel wat speelgoed gereviewd met haar dochters en is dol op speurtochten maken. Daarnaast is ze druk met haar eigen kledinglijn Louder, waar we over een paar weken weer de zomercollectie 2022 van mogen presenteren op deze blog.

Joyce is dit jaar ook haar eigen blog begonnen met haar belevenissen in het gevecht tegen borstkanker. Gelukkig is ze nog steeds een waardevolle aanwinst in ons team en is ze onder andere dol op speelgoed reviewen met haar twee kinderen. Een kanjer met een enorm doorzettingsvermogen!

team

Doelen 2022 in jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle

En dan komen we bij het moeilijkste stukje van dit jaaroverzicht 2021 MamaScrapelle. De doelen voor 2022 verzinnen. Persoonlijk is dat voor mij genezen van mijn burn-out met de verdere hulp van Mindfulness trainingen en een psycholoog. Daarnaast mijn PABO-opleiding succesvol afronden om mijzelf eindelijk echt leerkracht te mogen noemen. ( al doe ik dat stiekem gewoon al, want zo voel ik mij al.)

Maar dit blog gaat natuurlijk over MamaScrapelle. Achter de schermen moet er een hoop worden opgeruimd wat allemaal is blijven liggen dit jaar. Mijn doel is dan ook om de D.A. van MamaScrapelle weer mooi hoog te krijgen. En natuurlijk de bezoekcijfers verder te laten klimmen. 2020 sloten we af met 20.000 unieke bezoekers per maand en 2021 eindigden we met 45.000 unieke bezoekers per maand. Ik hoop in 2022 op de 60.000 unieke bezoekers per maand uit te komen. Met 2 blogs per dag geschreven door het hele blogteam, leuke winacties en trouwe volgers gaat dit vast goed komen!

Welke blogs vind jij fijn om te lezen op onze site?

Jaaroverzicht 2020

ellen
Delen is enorm lief

Oma Will

Monday 3rd of January 2022

De beste wensen voor 2022 , in gezondheid en geluk.