Een werkplek in een hotel. Bevalt dat of niet?

Als jullie de stories van MamaScrapelle hebben gevolgd dan weten jullie dat ik afgelopen weekend niet thuis was. Ik had een werkplek in een hotel. Het Hilton Hotel in Den Haag is niet zomaar een hotel en ik kreeg dan ook echt een prachtige hotelkamer met een mega badkamer. Hoe het mij is bevallen deze werkplek vertel ik uitgebreid in deze blog.

werkplek in een hotel

Koffer pakken

Het koste mij even om mijn koffer in te pakken. Nam ik studiemateriaal mee, of blogmateriaal. Ging ik aan de slag voor MamaScrapelle of voor StoerLeesVoer? Of toch juist alleen maar studie. Een hoop keuzes voor een ADHD’er haha uiteindelijk besloot ik van alles wat mee te nemen en maar te kijken waar ik inspiratie voor zou hebben. Een werkplek in een hotel leek mij in elk geval fantastisch en ik keek er al de hele week naar uit.
Aangezien manlief een werkverleden heeft in grote hotels als het Kurhaus vroeg ik hem van te voren zenuwachtig wat tips, want ik had bijvoorbeeld nog nooit eerder aan valetparking gedaan. Het woord fooien viel en kleingeld werd verzameld in huis, want sja in deze coronatijden heb ik dat niet standaard meer in mijn portemonnee zitten. Goed voorbereid was het tijd om dochterlief en manlief een fijn weekend te wensen.

werkplek in een hotel

Een werkplek in een hotel

Het idee van een werkplek in een hotel komt van Olivier en Seffie. Zij zijn initatiefnemers van de website VoorDeThuiswerkers. Tijdens de eerste lockdown ervaarden zij dat thuiswerken niet altijd even handig was, om verschillende redenen, en zij besloten tot een unieke samenwerking met hotels. Inmiddels zijn er al 250 hotels aangesloten waar jij een werksuite kunt krijgen.
Sommige hotels hebben kleine kamers, andere hotels hebben grote kamers. Bij de een kun je wel gebruik maken van bed en badkamer en bij de andere niet.

Daarnaast zijn er hotels die vergaderzalen hebben, en andere hotels bieden ook overnachtingen aan. Er is van alles mogelijk van een hotel langs het strand tot een hotel langs de snelweg of midden in de stad.
De prijzen van deze unieke werkplekken verschillen ook, maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken. Of misschien heeft je werkgever hier ook wel een oordeel in want ik heb gehoord van mensen die een hotelkamer werkplek mogen declareren bij hun werkgever!

coronatijd

Een werkplek in een hotel is voor sommige mensen de oplossing om overdag keihard te kunnen werken en te concentreren of gewoon hardop te kunnen praten tijdens conference calls. Zonder gestoord te worden door lieve lachende huilende gillende kinderen die thuis een of andere driftbui hebben omdat partnerlief het anders uitlegt dan de juf. Deze frustratie voor iedereen in huis komt je wellicht bekend voor! Daarnaast heb je geen afleiding van een draaiend huishouden om je heen.

werkplek in een hotel
Een verzegelde kamer

Werken en slapen

Ik was er zo aan toe om een rustige werkplek in een hotel te hebben en was zo blij dat ik direct vroeg of het ook mogelijk was om te blijven slapen. Rustig werken, in eigen tempo doorwerken tot in de late uurtjes, wakker worden zonder wekker en weer verder werken! Ik verlengde mijn uitcheck tijd maar liefst 2 keer.. dat zegt denk ik al wel wat.

Hoe beviel het werken in een hotel?

Nadat ik was aangekomen en mijn autosleutel aan de valetparking had gegeven, inclusief fooi uiteraard, kwam ik in een prachtige hotelkamer. Heel groot en ruim wat mij een fijn gevoel gaf. Het bureau was lekker groot en de bureaustoel zat heerlijk, al kukelde ik de eerste keer bijna achterover omdat de rugleuning op flexibel bewegen stond. Dat was een luid kreetje van schrik haha.

Ik had het Hilton Hotel uitgekozen omdat je hier overdag ook gebruik kunt maken van bed en badkamer. Hoe heerlijk is dat om lekker op bed tussendoor even een boek te lezen, of om even uitgebreid te douchen zonder dat je kind kattekwaad uithaalt in huis of je aandacht nodig heeft. Daarnaast kun je in de buurt een wandeling maken in de prachtige paleistuinen van Paleis Noordeinde. Wat ik dan ook deed net op het moment dat het ging sneeuwen. Na een half uur in de kou zat ik weer lekker warm in mijn hotelkamer te werken dus.

Ontspanning en inspanning bij een werkplek in een hotel

Tussen het werken in de hotelkamer door was er ook ruimte voor ontspanning. Zoals de wandeling naar buiten, maar ook even een half uurtje in bad ( ik was zo blij want die hebben we thuis niet!). Het voordeel van een wat luxer hotel kiezen voor je werksuite is dat je dus gebruikt kunt maken van de faciliteiten van de kamer. In het Hilton hotel was de badkamer volledig ingericht en voelde ik mij meer dan welkom.

Hilton heeft vorig jaar ‘Hilton Cleanstay’ geintroduceert. Dit is een nieuwe vorm voor hygiëne en desinfectie binnen de hotels. Het is een belofte om hetzelfde niveau van betrouwbare en vriendelijke service te leveren dat de gasten van Hilton mogen verwachten, maar met het extra vertrouwen van toonaangevende hygiënepraktijken. Zoals stickers op de vloer en ook de verzegelde kamer zoals je boven op de foto zag.

Ondanks de corona maatregelen was het mogelijk om eten te bestellen die door het restaurant aan je kamer werd gebracht. ( Vergeet ook hier de fooi weer niet als je ook gebruik gaat maken van een werksuite.) Controleer wel van te voren wat de mogelijkheden van eten en drinken zijn.

Faciliteiten Hilton Hotel

In het Hilton hotel had ik op de kamer koffie en thee faciliteiten. Het hotel Restaurant Pearl was beschikbaar om eten te bestellen voor takeaway lunch en diner en dat werd als een soort roomservice tot aan de kamerdeur geleverd. Maar niet elke werkplek in een hotel heeft deze faciliteiten.

werkplek in een hotel
Inclusief een koelkast en een minibar

Ik vond het super fijn dat het Hilton hotel deze faciliteiten had, want zo had ik verplicht even pauze. Soms kan ik zo uren doorgaan met werken dat ik vergeet te eten of te drinken. Op de kamer had ik trouwens de faciliteiten om zelf koffie of thee te zetten. Ik heb wel extra theezakjes bij de receptie besteld en die werden ook weer keurig naar de hotelkamer gebracht.

Ik werd dus eigenlijk alleen gestoord door mijn maaltijden in takeaway boxes die aan de deur werden bezorgd op mooie grote dienbladen. Ohw ja en 1 keer omdat ze mij heel lief een doosje met Macarons kwamen brengen. Zo attent!

macarons

En verder was het stil op mijn werkplek in een hotel! Geen kinderen die aandacht vragen, geen huishoudelijke klusjes die liggen te wachten. Nou ja die zijn er wel, maar je bent er niet dus hoef je er ook geen aandacht aan te besteden. Geen deurbel, geen boodschappen, niet koken, geen herrie van een partner die ook thuis aan het werk is.
En misschien nog wel het lekkerste, slapen wanneer jij er zin in hebt en wakker worden zonder wekker, partner of kinderen! Man wat een zaligheid!

Kortom ik had rust en focus voor mijn werk en studie. Kon ontspannen wanneer ik daar zelf behoefte aan had, en kon knallen zolang ik daar de energie voor had.

werkplek in een hotel

Ga ik dit vaker doen een werkplek in een hotel?

Op de vraag of ik vaker een werkplek in een hotel wil nemen kan ik maar 1 ding zeggen. Ja! Het liefst elk weekend al ben ik dan een te grote loedermoeder en ik kan mijn dochter ook niet missen hoor. Zo’n softie ben ik dan ook wel. Maar 1 keer per maand zou ik dit zeker willen doen. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik mij ook zo goed kan ontspannen in een hotel langs het strand, of dat ik dan liever de hele dag strandwandelingen maak haha.
Of een hotel vlak bij een bos, lijkt me heerlijk!
Weet je het is eigenlijk net of je naar je werk rijdt. Een half uur reistijd is prima om een hele dag in alle rust te kunnen werken.

En ik weet nu voor mij zelf ook een cadeau voor op mijn verlanglijst! Een dagje naar een hotel! Of het nu voor werken of ontspannen is. Ik ben weer helemaal opgeladen en ben productief geweest.

Dank je wel Hilton Den Haag en Voor de thuiswerkers voor deze werkplek in een hotel.

Win een werkplek in een hotel!

Op 14 februari maak ik de winnaar bekend via een storie en in deze blog.

De winnaar mag zelf weten of hij/zij de werkplek zelf benut of weggeeft aan iemand die hij/zij had getagd. Reageer binnen 2 dagen en anders zal ik opnieuw loten.

Footer6

Delen is enorm lief

ellen

Hoi Ik ben Ellen eigenaar van MamaScrapelle. Ik sta voor de klas op een basisschool en hou van speelgoed testen, op stap gaan en creatieve dingen. Mijn dochter van 7 jaar test graag mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.